Preview

ИННОВАЦИОННАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ В ОБЕСПЕЧЕНИИ КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТИ ПРЕДПРИЯТИЙ

Abstract

In accordance with international standards, innovations are defined as final outcome of innovation activity, which have been realized in the form of new or improved product, introduced on market, technological process used in practice, or a new approach to social services. Approaches to identification of innovation activity were shown. The conditions necessary for implementation of innovations have been considered. The need for innovation aimed to improve competitiveness of enterprises has been justified.

About the Authors

Д. Калдияров
Жетысуский государственный университет им. И. Жансугурова
Kazakhstan


А. Нуртаева
Жетысуский государственный университет им. И. Жансугурова
Kazakhstan


References

1. Виханский О.С., Наумов А.И. Стратегический менеджмент: учебник. - М.: Гардарики, 2005. - 528 с.

2. Гольдштейн Г.Я. Стратегический инновационный менеджмент: учебное пособие. - Таганрог: Изд-во ТРТУ, 2006. - 267 с.

3. Ильенкова С.Д. Инновационный менеджмент. - М.: Банки и биржи, 2007. - 468 с.

4. Харгадон Э. Управление инновациями. Опыт ведущих компаний. - М.: Вильямс,2007. - 304 с.

5. Сергеев В. А., Кипчарская Е. В., Поды- мало Д. К. Основы инновационного проектирования: учебное пособие. - Ульяновск, 2010. - 246 с.


Review

For citations:


, . Problems of AgriMarket. 2015;(4):5-10. (In Russ.)

Views: 103


ISSN 1817-728X (Print)
ISSN 2708-9991 (Online)