Preview

Қазақстан Республикасының органикалық азық-түлік нарығының сыйымдылығы: халықтың жекелеген әлеуметтік-демографиялық топтарының тұтыну мүмкіндіктері

https://doi.org/10.46666/2023-1.2708-9991.18

Толық мәтін:

Аннотация

Қазақстанда мемлекеттік деңгейде халықаралық және қоғамдық ҧйымдар, бизнескомпаниялар мен ауыл шаруашылығы өндірушілері органикалық өнім өндіру және оны ішкі нарықта ілгерілету бойынша жоспарлауды жҥзеге асырады. Алайда, экономикалық тҧрғыдан алғанда, оның нақты мҥмкіндіктерін ескермей, тәуекелдер мен ықтимал шығындарды азайту өте қиын.

Мақсаты – қазақстандық органикалық тамақ өнімдерінің әлеуетті көлемін есептеу.

Әдістері – экологиялық таза өнімді тҧтыну статистикасы және көптеген әдістерді қолдану ықтималдығы болмағандықтан, зерттеу оны азаматтардың жекелеген әлеуметтік-демографиялық топтары қолдануына негізделген. Бҧл жҧмыста отандық табиғи азық-тҥлік нарығының сыйымдылығын бағалау дәйекті әрекеттер тізбегінен тҧрады.

Нәтижелері – органикалық ауыл шаруашылығының ерекшелігін ескере отырып, тҧтыну деңгейі ҧсынылған ғылыми негізделген физиологиялық нормаларға жақын халықтың ең ауқатты топтары мен балалары бар отбасылар ҧсынған тҧтынушылар анықталған. Сондай-ақ, органикалық өнімдердің ассортименті, баға сыйлықақысының мөлшері және тҧтынушылық сҧраныс көрсетілген.

Қортындылар экологиялық қауіпсіз тауарлардың әртҥрлі санаттары бойынша нарық сегменті және 211,5 млрд теңгені қҧрайтын аграрлық нарықтың жиынтық әлеуетті сыйымдылығы есептелген. Алынған деректер перспективада ішкі нарықтық қҧрылымның даму траекториясын қҧру, орталық және жергілікті атқарушы органдардың, ауыл шаруашылығы өндірушілерінің және нарықтық қатынастардың басқа да қатысушыларының стратегиялық жоспарларын жасау кезінде пайдаланылуы мҥмкін. Органикалық өндіріске ауысатын кәсіпорындарды мемлекеттің қаржылық қолдауы жеңілдікті кредиттеу, мемлекеттік сатып алу жҥйесі, субсидиялар беру, шығындарды ішінара өтеу сияқты нысандарда жҥзеге асырылуы мҥмкін.

Авторлар туралы

Е. В. Климов
Қазақ аграрлық-өнеркәсіптік кешенінің экономикасы және ауылдық аумақтарды дамыту ғылыми-зерттеу институты
Қазақстан

Климов Евгений Владимирович; аға ғылыми қызметкер; Қазақ аграрлық- өнеркәсіптік кешенінің экономикасы және ауылдық аумақтарды дамыту ғылыми-зерттеу институты, Қазақстандық органикалық ауыл шаруашылығы қозғалысы федерациясының (KAZFOAM) төрағасы

050057 Сатпаев көш., 30Б, Алматы қ.



Ш. М. Қантарбаева
Нархоз университеті
Қазақстан

Қантарбаева Шырын Мырзаханқызы; экономика ғылымдарының докторы, доцент; Құқық және мемлекеттік басқару мектебінің профессоры

050035 Жандосов көш., 55, Алматы қ.



Ж. К. Калымбекова
І. Жансүгіров атындағы Жетісу университеті
Қазақстан

Калымбекова Жанна Калымбекқызы; Ph.D докторанты

040009 Жансүгіров көш., 187а, Талдықорған қ.



Әдебиет тізімі

1. Grand View research. Organic Food and Beverages Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Organic Food, Organic Beverages), By Distribution Channel, By Region And Segment Forecasts, 2022-2030 [Electronic resource].- 2022. Available at: https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/organic-foods-beverages-market/methodology (date of access: 12.10.2022).

2. Helga, W. The World of Organic Agriculture. Statistics and Emerging Trends 2022 / W. Helga, J. Travnicek, C. Meier, B. Schlatter. - Bonn: Research Institute of Organic Agriculture FiBL, Frick, and IFOAM – Organics International, 2022. – 341 p.

3. Григорук, В.В. Органическое сельское хозяйство: концептуальная позиция / В.В. Григорук, Е.В. Климов // Проблемы агрорынка.- 2020.- №3. - С. 88-101.

4. Григорук, В.В. Модель агроформирования по производству органической сельскохозяйственной продукции с добавленной стоимостью / В.В. Григорук, Ч.У. Акимбекова, Е.В. Климов, Ж.С. Досумова // Проблемы агрорынка. - 2018. - №2. – С. 82-89.

5. Климов, Е.В. Выбор и оптимизация каналов сбыта для мелкотоварных органических производителей плодоовощного направления / Е.В. Климов, Б.У. Асилов //Проблемы агрорынка. – 2022. - №4. – С. 94-103.

6. Репин, С.С. Экономическая теория: закономерности потребительского поведения /С.С. Репин//Путеводитель предпринимателя. – 2021. - №14 (3). – С. 172-178.

7. Eurostat. Data Browser. Final consumption expenditure of households by consumption purpose (COICOP 3 digit) [Electronic resource]. -2022. Available at: https://www.ec.europa.eu/eurostat/ (date of access: 10.12.2022).

8. Economic Research Service U.S. Department of agriculture (USDA). Food Prices and Spending [Electronic resource].-2022. Available at: https://www.ers.usda.gov/data-products/agand-food-statistics-charting-the-essentials/foodprices-and-spending (dateofaccess:30.12.2022).

9. Statistics Canada. [Electronic resource].- 2022. Available at: https://www150.statcan.gc.ca/t1/tbl1/en/tv.action?pid=1110012501 (date of access: 31.12.2022).

10. Уровень жизни населения в Казахстане. Статистический сборник. Бюро Национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам Республики Казахстан [Электронный ресурс]. – 2022.- URL: www.stat.gov.kz (дата обращения: 10.10.2022).

11. Банникова, Н.В. Перспективы развития рынка органических продуктов питания с учетом факторов потребительского спроса / Н.В Банникова, Н.В. Воробьева, Ю.В Орел, А.Р. Байчерова //Вестник Воронежского государственного аграрного университета. - 2022. - Т.15. - №1(72). – С. 190.

12. Kushwah, S., Dhir, A., & Sagar, M. Understanding consumer resistance to the consumption of organic food. A study of ethical consumption, purchasing, and choice behaviour. Food Quality and Preference [Electronic resource]. - 2022. Available at: https://www.cabdirect.org/cabdirect/abstract/20193466547 (date of access: 10.10.2022).

13. Radojevic, V., Simin, T.M., Trbic, G.D, Milic, D. A Profile of Organic Food Consumers - Serbia Case-Study. Sustainability [Electronic resource]. - 2021. Available at: https://www.mdpi.com/2071-1050/13/1/131 (date of access: 10.01.2023).

14. Приказ Министра национальной экономики Республики Казахстан от 9 декабря 2016 года №503 «Об утверждении научно обоснованных физиологических норм потребления продуктов питания» [Электронный ресурс]. - 2022. - URL: https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1600014674 (дата обращения: 10.10.2022).

15. Chen, D., Jaenicke, E., Yan, J., Tian, K., & Nayga, R. Price promotion of organic foods and consumer demand. Renewable Agriculture and Food Systems [Electronic resource]. - 2023. Available at: https://www.cambridge.org/core/journals/renewable-agriculture--and-food-systems/article/abs/price-promotion-of-organicfoods-and-consumer-demand/7353FEDF4DA33F382EA1081FCFED107D#access-block (date of access: 10.11.2022).

16. Schahczenski, J. Understanding Organic Pricing and Costs of Production NCAT Agriculture and Natural Resource Economist, and Emily Post. [Electronic resource]. - 2022. Available at: https://attradev.ncat.org/wp-content/uploads/2022/08/organic_pricing_110619.pdf (date of access: 29.12.2022).


Рецензия

Дәйектеу үшін:


Климов Е.В., Қантарбаева Ш.М., Калымбекова Ж.К. Қазақстан Республикасының органикалық азық-түлік нарығының сыйымдылығы: халықтың жекелеген әлеуметтік-демографиялық топтарының тұтыну мүмкіндіктері. Аграрлық нарық проблемалары. 2023;(1):161-171. https://doi.org/10.46666/2023-1.2708-9991.18

For citation:


Klimov Ye.V., Kantarbayeva Sh.M., Kalymbekova Zh.K. The capacity of organic food market of the Republic of Kazakhstan: the possibility of consumption by certain socio-demographic groups of the population. Problems of AgriMarket. 2023;(1):161-171. (In Russ.) https://doi.org/10.46666/2023-1.2708-9991.18

Қараулар: 458


ISSN 1817-728X (Print)
ISSN 2708-9991 (Online)